Holandia listopad 2010 - grupa 1

W dniu 13 listopada do Holandii pojechała
pierwsza tegoroczna grupa z naszej szkoły w składzie:

Nauczyciele:

• Ilona Dziuba kl. 3TIa
    • Maciej Pyśka kl. 3TIa

14 listopada

Nasza przygoda zaczęła się w Piotrkowie, skąd transferowym autobusem wyruszyliśmy w kierunku Strzelców Opolskich. Tam, po pół godzinie oczekiwania przesiedliśmy się do autobusu bezpośrednio jadącego do Eindhoven.

Po całonocnej podróży, 17 godzin i trzy filmy później dotarliśmy do miasta, gdzie czekali na nas Henry van Wanrooy z żoną Anitą i Marcel Stabel – zostaliśmy przewiezieni do ośrodka naszego stałego pobytu gdzie rozpakowaliśmy się. Po krótkim odpoczynku w ośrodku wypoczynkowym ‘t Wolfsven pod Mierlo odwiedzili nas ponownie Marcel i Henry z żonami i zabrali nas na kolację w Mierlo. Dzień pierwszy zakończyliśmy wczesnym, leczniczym snem.

15 listopada

Słoneczny dzień zbudził nas z samego rana. Zjedliśmy śniadanie i o godzinie ósmej wyruszyliśmy do Helmond. Po wizycie w kafeterii i dużej porcji kawy zwiedziliśmy część szkoły (trudno poznać cały teren, gdyż kompleks jest ogromny). Następnie Henry zabrał nas do części informatycznej i elektronicznej budynku i tam zapoznał nas z projektami, jakie mamy do zrealizowania.

Część elektroniczna dotyczy instalacji elektrycznej, zaś informatyczna – nauki na odległość i jest związana
    z projektem open-source’owym MOODLE e-learning.

Wyłoniliśmy liderów projektu – Dawida Goździka i Konrada Krześlaka

- i przystąpiliśmy do pracy (podział ról, dyskusja nad problemem, zapytania do Holendrów dot. projektu).
    Naszą pracę zakończyła wizyta Mrs. L. Filon, która przedstawiła nam podstawy programu kształcenia w Holandii, a następnie przeprowadziła test naszej znajomości języka angielskiego. Do ‘t Wolfsven wróciliśmy około godziny 17:00, gdzie przygotowaliśmy posiłek i zajęliśmy się budowaniem sieci komputerowej.

16 listopada

Kolejny dzień przywitał nas mgłą i silnym wiatrem.
    W Roc TerAA na dobry początek dnia spotkaliśmy się z dyrektorem Theo Schippers'em.

W szkole kontynuowaliśmy pracę nad naszymi projektami – informatycy zbierali informacje i przygotowywali dokumentację, elektronicy finalizowali część praktyczną projektu. Po wszystkim, o godzinie 13:00 Anita van Wanrooy i Peter Bessems zabrali nas do odległego od Helmond o ok. 50 km Hertogenbosch (miasto zwane przez Holendrów krótko: den Bosch), gdzie pokazano nam zakład należący do grupy Hager.

Firma o zasięgu europejskim (posiadająca zakłady również w Tychach i Zielonej Górze), zajmuje się projektowaniem i produkowaniem inteligentnych systemów obsługujących domy: oświetlenie, systemy zabezpieczeń, instalację elektryczną itd. Anita chciała nam pokazać piękne widoki holenderskie, jednak uniemożliwiła to gęsta mgła utrzymująca się do wieczora.

17 listopad

Początek dnia jak co dzień – pobudka, śniadanie, projekty… W międzyczasie nasz plan uległ zmianie – okazało się, że zostaliśmy „porwani” ze szkoły na targi Evoluon.

Ujrzeliśmy tam najnowsze technologie elektroniczne prezentowane przez firmy w hali, która była wybudowana w kształcie statku ufo. Udało nam się spotkać  Polkę, która uratowała nam życie częstując nas napojami.

Po licznych prezentacjach udaliśmy się na zwiedzanie firmy Philips. Przedstawiono nam cały cykl testowania produktów, nowe jak i stare technologie. Poinformowano nas, że każdy kto ma pomysł na rozwój firmy- może rozpocząć współpracę.

W drodze powrotnej wstąpiliśmy na stadion drużyny PSV Eindhoven, który był jedną z aren Mistrzostw Europy.  Stadion zrobił na nas ogromne wrażenie, ponieważ jest w stanie zmieścić  36,500 osób.

Po ekscytującej, ale także męczącej wycieczce po Eindhoven wróciliśmy do Wolfsven. Dzień zakończyliśmy wspólnym gotowaniem kolacji.

18 Listopad

Dzień pełen zmian. Po pierwsze – w dniu dzisiejszym zamiast Henry’ego Van Wanrooya przyjechał po nas Jack Van Laatum. Po drugie – żadnego zwiedzania fabryk. Mieliśmy odrobinę rekreacji. Richard Van de Elzen i Marcel Beekmans zabrali nas do ośrodka pod Helmond, gdzie wynajęliśmy rowery i ruszyliśmy w las. Masa błota, leśnych ścieżek, górek i ostrych zjazdów…

Towarzyszyli nam uczniowie z ostatniej wymiany – Marc Martens i Erwin van der Heijden.
    Byliśmy dumni z Ilony, która bez jakichkolwiek skarg powoli i spokojnie, ale zdecydowanie pokonała całą drogę. W sumie przejechaliśmy około 15 km. Richard i Marcel przy okazji poinformowali nas, że należą do organizacji walczącej z rakiem i w czerwcu mają zamiar we Francji walczyć o fundusze na swoją działalność.
    Po wszystkim zrelaksowaliśmy się przy wspaniałym cieście i kawie, siedząc przy kominku. Do ‘t Wolfsven wróciliśmy po godzinie 16. Przy okazji dowiedzieliśmy się, co oznacza nazwa naszego ośrodka (Wolf – wilk, ven – małe jeziorko, a jest ich kilka w okolicy)

19 listopad

Dzień rozpoczęliśmy jak co dzień od śniadania. Potem pojechaliśmy po raz ostatni do Roc TerAA, aby dokończyć projekt i przygotować prezentację. Po południu udaliśmy się na BBQ do Richarda, u którego przedstawiliśmy projekt i zjedliśmy pyszną kolację. Po udanej zabawie odwieziono nas do ‘t Wolsven.

20 listopad

Dzisiaj zero nauki. Jedziemy zwiedzać Amsterdam. I tutaj na samym początku naszej wycieczki zaczęły się problemy. Okazało, się że w stacja kolejowa w Utrechcie, przez którą mieliśmy przejeżdżać, spaliła się. Musieliśmy dojechać autobusem do Eindhoven, a następnie na stację kolejową, z której odjeżdżał pociąg do Rotterdamu. Tam przesiedliśmy się w pociąg do Amsterdamu. Jechaliśmy około 3 godzin w jedną stronę. Gdy dojechaliśmy do Amsterdamu ujrzeliśmy duże piękne, stare miasto. Mieliśmy tam 2,5 godziny wolnego po czym o 16.45 spotykaliśmy się pod Madame Tussauds. Razem z Marcelem i jego żoną Marion wyruszyliśmy na spacer po mieście, gdzie naszą uwagę zwróciły niezwykle atrakcyjne witryny. Po godzinnym chodzeniu wróciliśmy do Helmond, skąd zostaliśmy odwiezieni do ‘t Wolsven.

21 listopad

Ostatni dzień naszego pobytu rozpoczął się od wizyty drugiej grupy, która nas zmienia. Na początek zjedliśmy wspólne śniadanie. Przekazaliśmy sobie wszelkie niezbędne informacje i wymieniliśmy się wiedzą na temat projektów. O godzinie 15 pożegnaliśmy się zostaliśmy odwiezieni na autobus do Strzelców Opolskich. Na tym nasza przygoda z Holandią się skończyła.

Galeria zdjęć

Projekt informatyczny 1/2010

Projekt polega na stworzeniu dokumentacji, która pomoże grupie II w zaprojektowaniu środowiska informatycznego Centrum Językowego.

Dokumentacja musi zawierać:

• podręcznik zawierający:

- informacje o potrzebnym sprzęcie i oprogramowaniu
                - instrukcje dotyczące konfiguracji sprzętowych
                - instrukcje dotyczące instalacji i konfiguracji systemu serwerowego
                - instrukcje dotyczące instalacji i konfiguracji aplikacji Moodle

• sprawozdanie z realizacji projektu
    • kosztorys projektu

Projekt elektroniczny 1/2010

Nasz projekt zatytułowany "Oświetlenie stacji rozładunkowej" polega na odczytaniu oraz interpretacji schematów elektrycznych, a następnie zbudowaniu instalacji.

W założeniu instalacja ma na celu sterowanie oświetleniem za pomocą przełącznika. Całość musi zostać wykonana według europejskich standardów dotyczących budowy instalacji elektrycznych oraz z zachowaniem wszystkich zasad BHP. Istotą działania układu jest oszczędzanie energii dzięki zmianie sposobu podłączenia żarówek (szeregowo lub równolegle) za pomocą przełącznika.

Biuletyn Informacji Publicznej

Wicedyrektor ZSP 1
mgr Urszula Seredyn

mgr Iwona Poganowska

Copyright (c) ZSP nr 1. All rights reserved.
Designed by zsp1.edu.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.