Technik hotelarstwa 2016

 



O techniku hotelarstwa w ZSP nr 1:
Wypowiedź Dyrektor Centrum Molo
Wypowiedź Dyrektor Hotelu Prezydent
Wypowiedź absolwenta

Gimnazjalisto!

Jeśli szukasz zawodu z przyszłością, to czas najwyższy poszukiwania już zakończyć. Hotelarstwo jest dziedziną intensywnie rozwijającą się i nie trudno znaleźć pracę w tym zawodzie. Ucząc się w technikum, a nie w liceum spędzasz tylko jeden rok więcej, a zdobywasz zawód i maturę. Odbywasz praktyki w dobrych hotelach, zdobywając doświadczenie i jeśli jesteś dobry w tym co robisz, to możesz znaleźć pracę nawet bez studiów.
Nasi nauczyciele wyposażą Cię w umiejętności niezbędne w przyszłej pracy zawodowej. Nauczysz się sprawnej obsługi klienta w hotelu, biurze podróży, wykorzystywania w pracy hotelarsko-turystycznej komputera, posługiwania się językiem obcym zawodowym (angielskim lub niemieckim), tworzenia zasad i programowania produktu turystycznego oraz planowania kosztów imprez turystycznych, pracy biurowej i obsługi rachunkowej firmy. Szkoła zapewni Ci nie tylko możliwość opanowania teoretycznej wiedzy, ale zorganizuje także praktyki w obiektach noclegowych w całej Polsce.
 

Uczniowie Technikum Hotelarstwa w trakcie cyklu nauczania zdobywają wiedzę ogólną i zawodową z zakresu przedmiotów ogólnoekonomicznych i specjalistycznych. Cykl kształcenia obejmuje zajęcia praktyczne w szkole, w hotelu oraz miesięczne praktyki zawodowe, które uczniowie odbywają w hotelach oraz ośrodkach turystycznych w kraju i za granicą.

W czasie realizacji procesu nauczania absolwent zdobywa wiedzę i umiejętności dotyczące:
  • przepisów prawnych do prowadzenia zakładu hotelarskiego,
  • zasad i instrumentów marketingu w działalności hotelarskiej,
  • organizacji pracy w zawodzie hotelarskim, w tym usług gastronomicznych, turystycznych i rekreacyjnych,
  • wyposażania i urządzania wnętrz różnych jednostek hotelowych i gastronomicznych,
  • prowadzenia korespondencji i obsługi nowoczesnego sprzętu biurowego,
  • współpracy z firmami świadczącymi usługi dla zakładów hotelarskich,
  • stosowania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych i przepisów ochrony środowiska,
  • postępowania zgodnie z zasadami etyki i kultury zawodu,
  • doskonalenia kwalifikacji zawodowych.

W wyniku kształcenia w klasie hotelarskiej uczniowie otrzymają tytuł technika hotelarstwa i uzyskają efekty kształcenia niezbędne do wykonywania zawodu obejmujące:

Kwalifikację 1: Planowanie i realizacja usług w recepcji (480 godz.),
Kwalifikację 2: Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie (320 godz.),
 

 

             

 

  Podstawa programowa kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa

Absolwent ma możliwość zdobycia umiejętności biegłego posługiwania się dwoma językami obcymi w zakresie słownictwa zawodowego i branżowego, co ułatwia mu kontakt z zagranicznymi turystami lub kontrahentami.

Typowymi miejscami pracy absolwenta hotelarstwa są obiekty bazy noclegowej takie jak: zakłady hotelarskie, ośrodki wypoczynkowe, zakłady uzdrowiskowe, pensjonaty, zajazdy, schroniska, kwatery prywatne. Może być on również zatrudniony w organach pracy samorządowej zajmujących się usługami hotelarskimi, a także w branżach organizacyjnych i stowarzyszeniach. Ponadto może również prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług noclegowych.

Po ukończeniu technikum hotelarstwa absolwenta ma możliwość podjęcia studiów wyższych w ramach dalszej specjalizacji w tej dziedzinie (hotelarstwo i turystyka) w dziedzinie ekonomicznej lub na dowolnie wybranym kierunku.
 
 
 


W ramach nauki wyodrębnione są trzy bloki programowe:

I. Ekonomiczno-prawny - blok ten obejmuje wykształcenie myślenia, którego podstawą jest rachunek ekonomiczny, uczenie przedsiębiorczości i podejmowania samodzielnych decyzji ekonomicznych a także przygotowanie do podjęcia działalności na własny rachunek.
Program tego bloku realizowany jest na następujących przedmiotach:
  • podstawy ekonomiczne,
  • podstawy prawne w hotelarstwie,
  • marketing w hotelarstwie,
  • podstawy rachunkowości
  • finanse.  
II.    Obsługa gościa hotelowego - obejmuje wykształcenie umiejętności związanych z fachową i kompleksową obsługą gościa hotelowego, w różnych rodzajach i kategoriach bazy hotelowej, a zatem wykonywania wszystkich czynności oraz świadczenia usług turystycznych i towarzyszących. W tym bloku młodzież uczy się komunikować i biegle posługiwać się językiem obcym w tym również w zakresie słownictwa zawodowego. W ramach tego bloku uczniowi zdobywają wiedzę i umiejętności na następujących przedmiotach:
  • organizacja i technika pracy w hotelarstwie,
  • usługi turystyczne,
  • zasady żywienia z technologią gastronomiczną,
  • obsługa konsumenta,
  • 2 języki obce zawodowe (j. niemiecki i j, angielski),
  • komunikowanie się.
III.    Technika pracy biurowej - obejmuje umiejętności związane z prowadzeniem korespondencji oraz obsługiwaniem nowoczesnego sprzętu biurowego, w tym korzystania z komputerowych programów użytkowych (Chart hotelowy). Blok programowy technika pracy biurowej realizowany jest na następujących przedmiotach:
  • prowadzenie korespondencji biurowej,
  • techniczne środki biurowe.

 

 

 Nasza szkoła posiada następujące pracownie kształcące w zawodzie technik hotelarstwa:

 

  • hotelarską z częścią recepcyjną
  • hotelarską z jednostką mieszkalną,
  • technologii gastronomicznej z salą obsługi konsumenta,
  • komputerową,
  • techniki biurowej.   

Przedmioty zawodowe:

  • Organizacja pracy w hotelarstwie
  • Praktyczna obsługa gościa w recepcji
  • Ekonomia i prawo w hotelarstwie
  • Obsługa konsumenta|
  • Obsługa informatyczna w hotelarstwie
  • Marketing w hotelarstwie
  • Rachunkowość zawodowa
  • Język obcy zawodowy (angielski i niemiecki)
  • Zajęcia praktyczne oraz praktyki zawodowe

   

Szczególną rolę w kształceniu naszych uczniów odgrywają miesięczne praktyki zawodowe. Współpracujemy z obiektami takimi jak: hotele Bristol, Jan III Sobieski, Marriott, Novotel, Sheraton, Gromada w Warszawie, Hotel Grand w Łodzi, Hotel Neptun w Juracie, Hotel Jantar w Polanicy Zdrój, Hotel Radisson Blu w Szczecinie, Hotel Laguna oraz Jantar w Ustce, Hotel Zagroń w Szczyrku, Hotel Corum w Karpaczu,  Hotel Pod Jedlami w Wiśle, Hotele Kryształ, Agat, Sasanka w Szklarskiej Porębie i wiele innych.
W ramach zajęć zawodowych jeden dzień w tygodniu uczniowie wyjeżdżają do okolicznych hoteli i obiektów (m.in. Hotel Mościcki i Prezydent w Spale), gdzie zamiast lekcji w szkole odbywają się zajęcia praktyczne.  

 

 


Zawody, do wykonywania których upoważniony jest posiadacz dyplomu:

  • technik hotelarstwa
  • organizator usług cateringowych
  • pracownik biurowy
  • pracownik biura podróży
  • sekretarka
  • steward/stewardessa
  • pilot wycieczek
  • przewodnik turystyczny
  • inspektor piętra hotelowego
  • pokojowa
  • barman

 03

Z życia hotelarza


Festiwal Podróżniczy  


Konkurs savoir vivre  


Wycieczka rowerowa do hoteli w Spale  

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
97-200 Tomaszów Mazowiecki
ul. Św. Antoniego 29
www.zsp1.edu.pl

zsp1@zsp1.edu.pl
zsp1.sekretariat@onet.eu

Sekretariat (centrala):

tel/fax: 44 7245515 
tel: 44 7244317

Dyrektor ZSP 1
mgr Dariusz Kwiatkowski

Wicedyrektor
mgr Jolanta Nikodemska

Wicedyrektor ZSP 1
mgr Arkadiusz Broniarek

Copyright (c) ZSP nr 1. All rights reserved.
Designed by zsp1.edu.pl